Mekong Delta en laatste dagje Vietnam!

24 augustus 2016 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Hallo allemaal,

Wauw wauw wauw! Wij hebben twee heerlijke dagen beleefd. Afgelopen twee dagen zijn we namelijk in de Mekong Delta geweest.

De eerste dag hebben we veel gezien. We hebben voornamelijk gevaren door de delta maar zijn ook op verschillende eilandjes geweest. De armoede is hier wel goed zichtbaar en dat raakt je..

Op het eerste eilandje hebben we bij een lokale familie geluncht en hebben we een stukje gewandeld over het eiland. De lunch bestond voornamelijk uit exotisch fruit dat wij Nederlanders vrijwel niet kennen en Vietnamese thee.

Op het tweede eiland hebben we een fietstocht van 1,5 uur gemaakt. Dit was erg warm maar ontzettend mooi. Alle kindjes leren hier Engels op school. Terwijl we fietsen kwamen ze allemaal uit hun huisjes gerend om te zwaaien en hello te roepen naar ons. Zo lief!! Er komen hier weinig toeristen dus ze zien niet vaak mensen uit het Westen.

Ook zijn we een eilandje op gegaan waar allerlei snoepjes met de hand worden gemaakt. We konden in het fabriekje het hele proces volgen.
Uiteraard werden er ook snoepjes verkocht en natuurlijk hebben wij een pak snoep gekocht voor onze familie in Nederland.

Ook stonden er op het eilandje enorme glazen pot vol met slangen in wijn. Het blijkt slangenwijn te zijn. Gemaakt door een hele slang in rijstwijn of pure alcohol te dopen. Slangen worden hier beschouwd als het middel voor vitaliteit en gezondheid en voorstanders zeggen dat twee shots allerlei ongemakken oplost, zoals kaalheid.
We mogen een glaasje proberen maar ik sla over. Robbert was wel zo dapper en heeft een glaasje op.

Daarna moesten we nog 3 uur varen om bij onze slaapplek te komen in Can Tho. Onder het genot van een kokosnoot en de ondergaande zon was dit geen probleem.

De volgende dag moesten we om 06:00 uur klaar staan want we gingen naar een drijvende markt. Hier verkopen allerlei boten etenswaren. Zo verkoopt de een ananassen, de ander weer zoete aardappel etc. Aan een stok op de boot hangt wat ze verkopen (zie foto).

Kortom, het waren twee indrukwekkende dagen die we niet snel vergeten. Vanmorgen is Robbert nog naar het herenigingspaleis geweest. Hier had de Zuid-Vietnamese regering zijn zetel gedurende de oorlog. Daarna zijn we nog naar het War Remnants Museum geweest, waar onder andere de gevolgen van het Agent Orange gif tentoongesteld werden. Vanavond lekker eten en morgenvroeg weer op naar Nederland. Bedankt voor jullie leuke, lieve en enthousiaste reacties!!! Tot snel weer allemaal!

Groetjes, Robbert & Milou

1. Fam. Braam:
    24 augustus 2016
    Wat hebben jullie toch veel gezien, en straks veel te vertellen.
    wij wensen jullie een veilige reis naar het prachtige Groesbeek, waar het nu
    tropisch warm is met momenteel 30 graden. Theo en Tiny.
  2. Theo en Majaa:
    24 augustus 2016
    Milou en Robbert, mooie weergave van jullie indrukken in de afgelopen 2 dagen. Nog een fijne dag, en morgen een fijne en voorspoedige terugreis.
  3. Simon en Lieke:
    Hoi Milou en Robbert,

Wat een mooie foto's weer en een leuk verhaal. Elke keer hebben jullie ons weer laten zien hoe mooi Vietnam is! Geniet nog van jullie avond en we wensen jullie een goede terugreis! Tot snel. Liefs Simon en Lieke
  4. Annemarie & Emiel:
    Hoi Milou & Robbert,
    Wat een prachtige vakantie zit er nu bijna op, zoveel gezien en meegemaakt. Door onder andere dit blog, waren jullie heel dichtbij. Tot morgenavond op Schiphol. Een veilige terugreis gewenst ✈️
    Liefs!
  5. Joyce:
    24 augustus 2016
    Wat een prachtige en indrukwekkende reis hebben jullie gemaakt.
    Geniet nog even van de avond en goede reis terug morgen!

Liefs,

Joyce
  6. Helma:
    25 augustus 2016
    Die slangenwijn zou ik ook overgeslagen hebben !!!
    Leuk die reacties van de lokale bevolking. Een avontuurlijke vakantie om nooit te vergeten.
    Waarschijnlijk zijn jullie nu al aan de terugreis begonnen. Succes daarmee en we zien uit naar de foto's en alle verhalen.