Husky tocht

2 januari 2019 - äkäslompolo, Finland

Een huskysafari mocht uiteraard niet ontbreken. Voor vertrek kregen we weer de hippe overalls aan (we hoeven ons gelukkig niet druk te maken over onze kleding). Bij aankomst bij de huskyfarm beginnen de honden meteen te blaffen en te springen van blijdschap. Na een korte uitleg gingen we. Per duo kregen we een slee. Een persoon stond achterop om te sturen en te remmen en de ander zat in de slee. De rijders tijdens deze tocht waren: Robbert, Saskia en Theo.

Van sturen is echter geen sprake want de honden weten feilloos de weg. Zodra Robbert de voet van de rem haalde, vlogen we vooruit. Het blaffen stopte en de husky’s namen af en toe een hap sneeuw voor de dorst.

Het was erg mooi om vanuit een huskyslee het landschap te ontdekken. We reden tussen besneeuwde bomen en over bevroren meren. Zodra er een heuvel kwam moesten Robbert, Saskia en Theo mee rennen met de husky's. Erg leuk! Na afloop kregen we in een Fins houten huisje een kop warme bessensap en een stuk worst. Deze moesten we zelf warm maken bij het haardvuur.

Oja, we mochten ook nog met twee puppy’s knuffelen.

Vanavond staat er een diner op de planning bij Poro!

1. Annemarie & Emiel:
    2 januari 2019
    Wat een schattige puppy’s! En wat een aparte vakantie. Jullie ondernemen superleuke dingen! Wij zijn hartstikke jaloers haha!
    Liefs!