Hoi An

16 augustus 2016 - Hoi An, Vietnam

Lieve allemaal, leuk dat jullie reageren op ons blog. Wij vinden het erg leuk om jullie reacties te lezen!!

Gisterenochtend zijn we met de trein van Hue richting Da Nang gereden. Dit was een prachtige route langs de kust. Het treinreizen in Vietnam werkt overigens wel heel anders dan in Nederland. Iedereen krijgt vooraf al een wagon en stoelnummer toegewezen en je mag pas het perron op als je trein omgeroepen wordt (waarschijnlijk vanwege de veiligheid: het spoor is niet afgezet dus je kunt er zo op lopen). Vanaf Da Nang hebben we een taxi gepakt naar het romantische Hoi An.

Hoi An is een stadje om verliefd op te worden. Overal, echt overal, hangen lampionnetjes. Het wordt ook wel de City of the Lanterns genoemd. De huizen hier kunnen zo uit Zuid-Frankrijk komen. Kortom: wij willen hier niet meer weg!!

Robbert heeft hier een pak op maat laten maken. Dit doen veel toeristen hier. In Nederland kost een maatpak al snel 800+ euro, hier ben je bij de beste kleermaker (A Dong Silk) 160 euro kwijt. En dat voor materiaal dat bestaat uit 80% kasjmier! Vandaag moesten we terugkomen voor de eerste fitting, morgen voor de tweede fitting en daarna moet het helemaal perfect zijn. Leuk weetje: deze kleermaker slaat de maten van Robbert op, zodat hij ook nog kleding vanuit Nederland kan bestellen.

Vanochtend zijn we op excursie geweest naar My Son. Dit is een tempelcomplex en is opgenomen op de werelderfgoedlijst van UNESCO. Het is super oud (gebouwd tussen de 4e en 12e eeuw) en werd gebruikt om de goden te eren. Daarna hebben we wat gedronken bij het beste koffietentje van Hoi An.

Morgen vertrekken we naar een resort aan het strand. Even twee dagen relaxen!!

Groetjes!!

1. Gerrie en Annelies:
    17 augustus 2016
    Hoi Robbert & Milou,

Leuk om te horen dat jullie het goed naar de zin hebben daar. Zo te lezen is het een hele andere vakantie dan normaal. Zoveel dingen doen in zo'n hitte. Geniet nu maar even van de twee dagen rust! We zijn erg benieuwd naar je maatpak. Maken ze ook trouwjurken? Haha.. Veel plezier nog en we blijven jullie volgen! Groete uut de Kamp
  2. Anja Sackers:
    20 augustus 2016
    Mooie foto's, mooie reis. Dit is pas echt vakantie. Nog veel plezier. Gr. Ruud Anja en Birgit