Hue

14 augustus 2016 - Hue, Vietnam

Hallo allemaal,

Gisteren hebben we het schrijven van een blog even overgeslagen. We hadden namelijk een dag die vooral in het teken stond van reizen. We zijn met Vietnam Airlines namelijk van Hanoi naar Hue gevlogen. In totaal een uur en een kwartier vliegen, ideaal!

Op het vliegveld in Hue zijn we in contact gekomen met een Nederlands stel die naar hetzelfde hotel moesten, zodoende konden we één taxi pakken en de kosten delen. We zitten in een van de luxere hotels van Hue: een super uitgebreid ontbijt, een enorme kamer en een open zwembad op het dak (zie foto's!).

Vandaag was het een enorm warme dag, 39 graden op de teller en een gevoelstemperatuur van 50. Hoe is het weer in Nederland? Laat de zon zich weer zien?

In de ochtend twee fietsen meegekregen van het hotel, waarmee we de stad in zijn getrokken. Hue was van 1802 tot 1945 de keizerlijke hoofdstad van Vietnam. Allereerst hebben de Imperial City bezocht: deze kleine stad in de stad zelf was vroeger het privé terrein van de keizerlijke familie en was niet toegankelijk voor het gewone volk.

Vervolgens zijn we per fiets, waarmee we ons aardig goed konden verplaatsen door het chaotische verkeer, naar de Thien Mu Pagoda gefietst. Dit is het centrum van het boeddhistische geloof in de stad. Toevallig vond er een gebed plaats in de bijbehorende tempel toen wij daar aanwezig waren.

Morgenvroeg verlaten we Hue helaas alweer en reizen we per trein en taxi verder naar het zuiden: naar Hoi An.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Fam. Braam:
    14 augustus 2016
    Wat is het toch mooi om via de vele foto's en jullie verhalen zo mee te kunnen
    reizen door dat land. Wij blijven jullie volgen.
    Wat het weer in Groesbeek betreft, dat is opgeknapt met een droog weekend,
    en 22 tot 23 graden, lucht vochtigheid vanmiddag 51%.
    Groetjes Theo en Tiny
  2. Annemarie & Emiel:
    14 augustus 2016
    Hoi jongelui, Ik was zojuist bij de buren en hoorde dat er alweer een reisverslag opstond. Dus snel naar huis en genieten van al dat moois zo ver hier vandaan.
    Prachtig zwembad, zeker met die hoge temperaturen. Aan fruit kom je niets te kort en er is zoveel moois te zien!! Blijf fotograferen! (wij zijn vanaf nu weer in Nederland).
    Veel liefs Annemarie Emiel Merel en Bas

Groetjes en liefs van Annemarie Emiel Merel en Bas
  3. Liesbeth en Marcel:
    15 augustus 2016
    Hartstikke leuk om jullie reis zo te kunnen volgen! Mooie foto's, wel even een hele andere wereld dan Europa. Wij kijken onze ogen ook uit hier in St.Petersburg, alleen is het weer hier gelukkig wat koeler. We blijven jullie volgen, nog veel plezier en geniet ervan! Groetjes Liesbeth, Marcel en Sam
  4. Liesbeth en Marcel:
  5. Monique:
    15 augustus 2016
    Volgens mij hebben jullie echt een gave vakantie :-) Hele mooie foto's ook! Geniet van jullie reis! Groetjes!