Hanoi, de stad van 10000 miljoen scootertjes

9 augustus 2016 - Hanoi, Vietnam

Na een vlucht van 13 uur zijn we eindelijk aangekomen in Vietnam! Tussendoor hadden we nog een kleine tussenstop in Moskou. De reis verliep goed. Het is hier nu 5 uur later dan in Nederland. Mijn eerste indruk van Hanoi..warm..zo ontzettend warm en enorm druk!! Werkelijk overal zie je scooters die alsmaar toeterend allerlei kapriolen uithalen. Spookrijden? Niemand kijkt er van op.

Hanoi is een grote chaos. Het oversteken is een hele opgave maar oefening baart kunst! Gewoon op een tempo door blijven lopen of rennen. Echter, de scooters rijden nog net niet je net gelakte teennagels eraf en overal, echt overal, worden de strepen, borden en tekens op de weg gewoon hard genegeerd. Kortom: je mag weer een feestje vieren als je heelhuids op je volgende bestemming bereikt.

Ons hotel in Hanoi is heerlijk. Het ligt midden in de Old Quarter wijk van Hanoi. Het personeel is aardig en de kamers zijn goed. Vandaag zijn we gelijk maar even naar het Hoan Kiem Lake gegaan en hebben we alvast kaartjes gereserveerd voor de beroemde Puppet Show.

Morgen een nieuwe dag in Hanoi en gaan we naar het Ho Chi Minh Mausoleum en naar de Temple of Literature. Oja en het streetfood hebben we voor vandaag maar even overgeslagen. De Burger King zat toevallig heeeeel dichtbij :)!

Groetjes,

Milou

1. Theo en Majaa:
    9 augustus 2016
    Leuk dit eerste reisverslag, met foto's . Fijn dat jullie het reisdoel hebben bereikt, en al de eerste indrukken hebben opgedaan. We blijven jullie volgen, heel veel plezier, en laat snel weer iets van jullie horen. Theo, Maja en Joris.
  2. Marjolein en Karlo:
    Ha globetrotters!

Wat een leuk verslag en wat herkenbaar :)
    Volgende uitdaging is met ogen dicht oversteken en een fietstocht maken door de stad ;) Hebben jullie de schildpad in de 'vijver' al gevonden? Geniet ervan en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal en foto's!

Have fun!!
  3. Fam. Braam:
    9 augustus 2016
    Een mooie samenvatting van deze eerste dag in die zeer drukke stad.
    Trouwens ook mooie foto's erbij. Wij kijken weer uit naar het volgende
    verhaal. Hier is het minder warm, vandaag slechts 19 graden.
    groetjes Tiny en Theo
  4. Sylvia en Rob:
    9 augustus 2016
    Goed om te horen dat jullie alles veilig hebben bereikt, inclusief de overkant van de straat. De beschrijving van Hanoi laat het goed overkomen wat jullie beleven. Veel plezier met alles in deze bijzondere stad.
  5. Annemarie & Emiel:
    Ha Milou en Robbert,
    Wat een cultuurschok! Maar wat mooi dat jullie dit mogen beleven! Blijf genieten van dit prachtige land en verras ons met mooie foto's en verhalen, we kijken er naar uit! Lieve groetjes ook van Merel en Bas
  6. Joyce:
    10 augustus 2016
    Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Wat een mooie foto's! Heel veel plezier en geniet ervan.